Site Overlay

YAMAHA RD 125LC

YAMAHA RD 125LC

Yamaha RD125LC Jenis model 10w / 1gu

Terdapat 2 model utama RD125LC (dipanggil RZ125 di Jepun) MK1 dan MK2 atau LC1 LC2. Walau bagaimanapun, di United Kingdom datang model ke-3, kerana MK2 UK unik dipasang dengan enjin dan knalpot yang lebih awal. Model ke-3 kemudian menjadi terkenal di UK sebagai ‘MK3’. Ia adalah sama seperti MK2 untuk seluruh dunia (yang kini pada larian pengeluaran kemudian dengan roda Emas) tetapi kuasa terhad dan pengawal YPVS dikeluarkan.

Rangka dan awalan enjin UK 12A = MK1 terhad pada karbohidrat dan ekzos hingga 12HP

1GM = MK2 12HP (masih menggunakan enjin setong lama, satu bahagian ekzos, tetapi bingkai telah dibina dengan pemasangan untuk servis ypvs)

2HK = MK3 Masih terhad, kini dilengkapi dengan enjin YPVS pusingan pusingan, dua keping ekzos, karbohidrat yang lebih besar, tetapi tiada pengawal YPVS dipasang. Roda emas sahaja dan skema cat putih yang baru disediakan dengan jalur biru dan kuning.

Eropah 10W = MK1 kuasa penuh 21HP (juga seluruh dunia) 46W = MK1 terhad pada ekzos hanya untuk 17HP (mungkin hanya untuk menurunkan semula untuk undang-undang bunyi) Mudah dikenal pasti kerana ia datang dengan penutup klac licin yang kemudiannya ditemui di MK2. Model ini mempunyai mangkuk terapung yang digantikan dan semak di atas skru pada karbohidrat 10W. Juga kurungan adil yang tebal yang terdapat pada MK2.

1GU, 1GW, 1GX = MK2 Model pengeluaran awal mempunyai roda hitam. Nombor bingkai kemudiannya datang dengan roda Emas dan skema warna putih yang baru dihasilkan dalam 2 run volum rendah, dengan jalur biru dan kuning dan perhatikan skim ini mempunyai bingkai hitam satin. Anda juga akan mendapati sepeda roda Emas kemudian ini mempunyai paip pemanas dari kepala silinder ke karbohidrat.

(1GV adalah MK2 Jepun tetapi mereka memanggilnya RZ125. Perbezaan yang ketara ialah skema warna, tali pada penunjuk dan kedudukan lentur)

Bahagian MK2 sebenarnya berdasarkan MK1. Bingkai mempunyai semua titik pemasangan yang sama dengan penambahan braket untuk servis YPVS. Perubahan utama ialah roda hadapan 16 inci, garpu / kuning yang lebih besar, instrumen baru dan kurungan dan lengan swing sedikit lebih tebal di kawasan pemasangan roda. Penukaran adalah mudah dan biasa pada waktu siang, tetapi mungkin kepala bingkai mempunyai sudut yang sedikit berbeza.

Sebahagian besar badan dan bahagian casis adalah sama untuk kedua-dua model. Banyak bahagian ini akan dicop atau dibentuk ’10W’, walaupun anda perlu memberi perhatian kepada nombor bahagian sistem pencucuhan antara ketiga-tiga model UK dan ingat untuk memeriksa ketebalan lengan ayunan di bahagian belakang supaya anda tahu mana penyesuaian rantai dan gelendong ke gunakan.

Terdapat beberapa bahagian bolt kecil digantikan dan lain-lain yang terdapat di kedua-dua model, seperti Yamaha meneruskan pengeluaran. Ini masih boleh berubah-ubah dan tidak perlu dibimbangkan kecuali bas pusingan bersenjatakan basikal kemudian datang dengan paip pemanas untuk karbohidrat, bermakna anda perlu mengosongkan lubang di kepala silinder bulat kemudian jika menggunakan karbohidrat yang lebih awal atau berbeza. Untuk pembaik setia yang setia, Mk1s kemudian mempunyai mangkuk karbohidrat baru dengan sistem skru / paip longkang yang lebih baik dan menandakan skru yang kini boleh dihidupkan dengan pemandu kepala silang. Ini boleh ditukar ganti jika anda ingin mendapatkan estetika yang betul.

RD125LC telah digantikan oleh TZR125, yang menggunakan roda hadapan yang sama, bekas lumpur depan dan jam / panel instrumen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *